REKLAMA I REPREZENTACJA W ŚWIETLE KSEF – dokumentowanie wydatków, imprezy firmowe, upominki dla kontrahentów, ulga na reklamę do 1 mln zł, influencerzy, youtuberzy – kompleksowe skutki podatkowe na gruncie CIT, ECIT, PIT i VAT

290,00  netto

W 100% BEZPIECZNE PŁATNOŚCI

Reklama na Fecebooku czy wkładka do gazety, szkolenie produktowe czy udział w konferencji, pozycjonowanie w sieci czy konto na Linkedin, a może tradycyjna reklama w lokalnej telewizji i gadżety z logo naszej firmy? A może obiad z kontrahentem lub konkurs bądź akcja premiowa z nagrodami? Metod promocji jest tysiące – ale którego byśmy nie wybrali – trzeba będzie ustalić, jakie skutki powoduje taki wydatek na gruncie CIT, PIT i VAT. Ponadto wydatki te trzeba dobrze udokumentować i uzasadnić? Jak zrobić to skutecznie i gdzie kryją się ryzyka podatkowe – o tym wszystkim powiemy sobie na setkach praktycznych przykładów adresowanych do małych i dużych firm.

Zmiana od 2026 r. formy faktury na ustrukturyzowaną nie zwalnia nas z obowiązku opisywania i dekretowania dokumentów we właściwy sposób. Mimo, że otrzymamy faktury w formie elektronicznej i trafią one najczęściej wprost do naszego systemu księgowego, tym większym wyzwaniem będzie właściwy obieg dokumentów w firmie, gromadzenie podkładek i opisywanie zdarzeń udokumentowanych fakturą ustrukturyzowaną.

PROGRAM SZKOLENIA:
1. Faktury wystawione w KSEF i praktyczne problemy dokumentacyjno – podkładkowedotyczące marketingu, reklamy i reprezentacji
• Otrzymujemy fakturę ustrukturyzowaną z KSEF i trafia do naszego systemu ….co dalej?
• Obieg dokumentów w firmie, procedury i sposób „opisania” tego, co nie wynika z danych zawartych na fakturze, a ma wpływ na prawidłowe ujęcie faktury w naszych księgach.
• Jakie „podkładki” należy stworzyć dla faktur wystawionych w KSEF, gdy dotyczą one reklamy i reprezentacji?
• Rola osób z działu marketingu w opisywaniu zdarzeń udokumentowanych fakturami z KSEF.
• Pilotowanie dokumentów z KSEF, uprawnienia, kontaktowanie się z kontrahentami w kwestiach faktur z KSEF – dziesiątki nowych sytuacji, do których należy się przygotować.
2. Reklama, reprezentacja, wydatki mieszane – jak skutecznie poradzić sobie z aspektem przychodu w PIT, kosztów podatkowych w CIT i odliczenia na gruncie VAT?
3. Czy prezenty dla pracowników i kontrahentów mogą być darowizną?
4. Świąteczne wydatki związane z kontrahentami (kartki, paczki prezentowe, upominki, alkohol, słodycze, imprezy podsumowujące rok) – skutki podatkowe.
5. Wydatki z okazji Świąt adresowane do pracowników (paczki świąteczne, bony do marketu, karty przedpłacone, wigilie pracownicze, ZFŚS, zmiana limitu zwolnień)
6. Wydatki świąteczne podatników ECIT (CIT estoński).
7. Koszty uzyskania przychodów dotyczące reklamy na przełomie roku.
8. Ulga na wydatki służące zwiększeniu przychodu ze sprzedaży produktów – 1 milion zł odliczany dodatkowo od dochodu z tytułu wydatków na reklamę – jak bezpiecznie rozliczyć ją za 2025 r.?
• Projekt objaśnień Ministerstwa Finansów dotyczący stosowania ulgi z 2023 r.
• Udział w targach, delegacje, wyżywienie
• Reklama w mediach, eventy, konferencje, ulotki broszury,
• Koszty pracowników przygotowujących ofertę dla klientów
• Koszty budowy strony internetowej, jej aktualizacja, zdjęcia, usługi zewnętrzne
9. Ulga na wspieranie sportu i kultury w rozliczeniu 2025 r. – odliczenie 50 % wydatków.
• Jak bezpiecznie skorzystać z ulgi na sport?
• Sponsoring właściwy czy darowizna?
• Obowiązki dokumentacyjne
• Współpraca z instytucjami kultury
10. Jak rozróżnić reklamę od reprezentacji dla celów podatkowych?
11. 3 skutki podatkowe kompleksowo (w VAT,CIT,PIT)
12. Korzystne stanowisko MF w sprawie posiłków z kontrahentami – jak zastosować je w praktyce? (co z fakturami z KSEF za gastronomię?)
13. Wydatki na reklamę (np. prasa, radio, TV, internet, Facebook, Google, Instagram, Linkedin, serwisy społecznościowe, eventy, pikniki, dni otwarte, marketing wiralowy, Youtube, influencerzy, celebryci itp.) – w jaki sposób dokumentować te wydatki dla celów kosztowych otrzymując fakturę z KSEF?
14. Gadżety reklamowe dla kontrahentów(np. pendrivy, kaledarze, długopisy, kubki, ale też droższe „ryzykowne” upominki) – skutki podatkowe przekazania.
15. Konferencje i szkolenia produktowe, w tym połączone z wycieczkami – jak bezpiecznie je udokumentować w świetle KSEF?
16. Organizowanie imprez artystycznych i sportowo rekreacyjnych dla kontrahentów.
17. Udział w targach i konferencjach itp. – zasady rozliczeń podatkowych.
18. Jubileusze i pikniki firmowe oraz imprezy integracyjne – wszystkie skutki podatkowe.
19. Sponsoring w działalności przedsiębiorstwa(sport, działalność charytatywna, darowizny)
20. Konkursy z nagrodami– jakie obowiązki ciążą na organizatorze (przykłady regulaminów konkursów, obowiązki płatnika, opodatkowanie nagród)
21. Istota regulaminu sprzedaży premiowej – jak go napisać, by podatkowo było bezpiecznie?
22. Nieodpłatne świadczenia na rzecz kontrahentów a ryzyko reprezentacji.
23. Reklama w internecie a podatek u źródła (WHT) – jakie certyfikaty rezydencji potrzebujemy od firm Facebook, Meta, Tik-Tok, Google, Linkedin, Microsoft i nasze ewentualne obowiązki (CIT-10Z, IFT-2R)
24. Dokumentowanie wydatków na reklamę – rola podkładek, zdjęć, PDF-ów. niezwykle istotna w czasach, gdy faktury ustrukturyzowane trafiają wprost do naszego systemu księgowego.

Informacje dodatkowe

termin szkolenia

10 października 2025 (godz: 09:00 – 14:00)

Prowadzący

LECH JANICKI – prawnik, absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego.

Od 12 lat zajmuje się problematyką podatkową i prawną. Specjalizuje się w zagadnieniach z zakresu ogólnego prawa podatkowego oraz podatków bezpośrednich. Autor i współautor publikacji oraz komentarzy z zakresu prawa podatkowego oraz prawa pracy na łamach m.in. Rzeczpospolitej i Gazety Prawnej, ekspert podatkowy w mediach (m.in. TVN CNBC) oraz licznych portali branżowych, doświadczony wykładowca szkoleń z zakresu prawa podatkowego.