Reklama na Fecebooku czy wkładka do gazety, szkolenie produktowe czy udział w konferencji, pozycjonowanie w sieci czy konto na Linkedin, a może tradycyjna reklama w lokalnej telewizji i gadżety z logo naszej firmy? A może obiad z kontrahentem lub konkurs bądź akcja premiowa z nagrodami? Metod promocji jest tysiące – ale którego byśmy nie wybrali – trzeba będzie ustalić, jakie skutki powoduje taki wydatek na gruncie CIT, PIT i VAT. Ponadto wydatki te trzeba dobrze udokumentować i uzasadnić? Jak zrobić to skutecznie i gdzie kryją się ryzyka podatkowe – o tym wszystkim powiemy sobie na setkach praktycznych przykładów adresowanych do małych i dużych firm.
PROGRAM SZKOLENIA:
1) Reklama, reprezentacja, wydatki mieszane – jak skutecznie poradzić sobie z aspektem przychodu w PIT, kosztów podatkowych w CIT i odliczenia na gruncie VAT?
2) Świąteczne wydatki związane z kontrahentami (kartki, paczki prezentowe, upominki, alkohol, słodycze, imprezy podsumowujące rok) – skutki podatkowe.
3) Wydatki z okazji Świąt adresowane do pracowników (paczki świąteczne, bony do marketu, karty przedpłacone, wigilie pracownicze, ZFŚS, zmiana limitu zwolnień)
4) Wydatki świąteczne podatników ECIT (CIT estoński).
5) Koszty uzyskania przychodów dotyczące reklamy na przełomie roku.
6) Ulga na wydatki służące zwiększeniu przychodu ze sprzedaży produktów – 1 milion zł odliczany dodatkowo od dochodu z tytułu wydatków na reklamę – jak bezpiecznie rozliczyć ją za 2023 r.?
• Projekt objaśnień Ministerstwa Finansów dotyczący stosowania ulgi z 2023 r.
• Udział w targach, delegacje, wyżywienie
• Reklama w mediach, eventy, konferencje, ulotki broszury,
• Koszty pracowników przygotowujących ofertę dla klientów
• Koszty budowy strony internetowej, jej aktualizacja, zdjęcia, usługi zewnętrzne
7) Ulga na wspieranie sportu i kultury w rozliczeniu 2023 r. – odliczenie 50 % wydatków.
• Jak bezpiecznie skorzystać z ulgi na sport?
• Sponsoring właściwy czy darowizna?
• Obowiązki dokumentacyjne
• Współpraca z instytucjami kultury
8) Jak rozróżnić reklamę od reprezentacji dla celów podatkowych?
9) 3 skutki podatkowe kompleksowo (w VAT,CIT,PIT)
10) Korzystne stanowisko MF w sprawie posiłków z kontrahentami – jak zastosować je w praktyce?
11) Wydatki na reklamę (np. prasa, radio, TV, internet, Facebook, Google, Instagram, Linkedin, serwisy społecznościowe, eventy, pikniki, dni otwarte, marketing wiralowy, Youtube, influencerzy, celebryci itp.) – w jaki sposób dokumentować te wydatki dla celów kosztowych?
12) Gadżety reklamowe dla kontrahentów(np. pendrivy, kaledarze, długopisy, kubki, ale też droższe „ryzykowne” upominki) – skutki podatkowe przekazania.
13) Konferencje i szkolenia produktowe, w tym połączone z wycieczkami – jak bezpiecznie je udokumentować?
14) Organizowanie imprez artystycznych i sportowo rekreacyjnych dla kontrahentów.
15) Udział w targach i konferencjach itp. – zasady rozliczeń podatkowych.
16) Jubileusze i pikniki firmowe oraz imprezy integracyjne – wszystkie skutki podatkowe.
17) Sponsoring w działalności przedsiębiorstwa(sport, działalność charytatywna, darowizny)
18) Konkursy z nagrodami– jakie obowiązki ciążą na organizatorze (przykłady regulaminów konkursów, obowiązki płatnika, opodatkowanie nagród)
19) Istota regulaminu sprzedaży premiowej – jak go napisać, by podatkowo było bezpiecznie?
20) Nieodpłatne świadczenia na rzecz kontrahentów a ryzyko reprezentacji.
21) Reklama w internecie a podatek u źródła (WHT) – jakie certyfikaty rezydencji potrzebujemy od firm Facebook, Google, Linkedin, Microsoft i nasze ewentualne obowiązki (CIT-10Z, IFT-2R)
22) Dokumentowanie wydatków na reklamę – rola podkładek, zdjęć, PDF-ów.