Świadczenia pozapłacowe na rzecz pracowników – o czym pamiętać na gruncie CIT, PIT i VAT
240.00zł netto
Szczegóły
- Wydatki na rzecz pracowników związane z wykonywaniem przez nich pracy w warunkach pandemii (skutki w CIT i PIT)
- Tarcza antykryzysowa i przepisy dotyczące zakwaterowania i wyżywienia pracowników w trakcie zmienionej organizacji pracy
- Szczególny sposób organizacji pracy w trakcie pandemii – nietypowe wydatki.
- Praca w domu i wykorzystywanie urządzeń pracownika do wykonywania pracy (samochód, komputery, modemy, internet, oprogramowanie itp.)
- Samochód pod domem pracownika – skutki podatkowe.
- Wydatki BHP związane z ograniczeniem skutków pandemii.
- Wydatki związane z podróżami służbowymi w trakcie pandemii
- Nowe zwolnienia z PIT i składek ZUS w związku z pandemią
- Rewolucyjny wyrok Trybunału Konstytucyjnego z 8 lipca 2014 r. w sprawie nieodpłatnych świadczeń dla pracowników i jego stosowanie przez sądy i organy podatkowe w latach 2014-2020. (trudne do spełnienia warunki konieczne dla powstania przychodu z tytułu otrzymania nieodpłatnych świadczeń).
- Wykorzystywanie samochodów służbowych do prywatnych celów pracowników oraz członków zarządów (ryczałty lub „ceny rynkowe”, kwestia paliwa, regulaminy korzystania z pojazdów).
- Samochód firmowy parkowany w miejscu zamieszkania pracowników i członków zarządów (samochód w trakcie pandemii, skutki w PIT i CIT, mobilni pracownicy, koszty używania samochodu po zmianach w 2019 r.)
- Napoje, artykuły spożywcze (herbata, kawa, napoje, ciastka) zużywane podczas imprez integracyjnych, konferencji, szkoleń, spotkań, targów i eventów – praktyczne studium przypadków.
- Świadczenia BHP na rzecz pracowników – szeroki katalog.
- Rezygnacja bądź ograniczenie benefitów pracowniczych w związku z pandemią.
- Bony obiadowe, catering dla pracowników, zakupy żywności dla pracowników.
- Karnety na basen, siłownię, do kina, teatru, bony Sodexo, karty Multisport, pakiety medyczne.
- Ubezpieczenie OC dla członków zarządu.
- Sprzęt sportowy dla pracowników, dla drużyny zakładowej, wynajęcie sali gimnastycznej.
- Odzież pracownicza, strój służbowy – studium przypadków, ekwiwalenty za pranie odzieży.
- Podnoszenie kwalifikacji pracowników i członków zarządów (studia menedżerskie, kursy językowe, studia podyplomowe, doskonalenie zawodowe oraz związane z tym świadczenia w postaci sfinansowania podręczników i noclegów)
- Zorganizowany dowóz pracowników do pracy po zmianach od 1 stycznia 2015
- Zakwaterowanie pracowników, wynajęcie mieszkań pracowniczych dla ekip budowlanych i monterskich, hotele dla handlowców.
- Telefony, tablety i komputery służbowe przekazane pracownikom.
- Covid-19 a zwiększenie limitu zwolnień z PIT w tarczy antykryzysowej (zapomogi, działalność socjalna) na lata 2020 i 2021.
- Świadczenia pracownicze sfinansowane z ZFŚS (paczki świąteczne, pożyczki mieszkaniowe, wakacje dzieci, świadczenia rzeczowe, zapomogi)
- Świadczenia z tytułu podróży służbowych pracowników (oraz podróży osób nie będących pracownikami) i używanie przez pracowników samochodów prywatnych w jazdach miejscowych i podróżach służbowych po zmianach w 2019 r.
Dodatkowe informacje
Termin szkolenia | 18 maja 2021 (godz 09:00 – 13:45) |
---|
Prowadzący
LECH JANICKI – prawnik, absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego.
Od 12 lat zajmuje się problematyką podatkową i prawną. Specjalizuje się w zagadnieniach z zakresu ogólnego prawa podatkowego oraz podatków bezpośrednich. Autor i współautor publikacji oraz komentarzy z zakresu prawa podatkowego oraz prawa pracy na łamach m.in. Rzeczpospolitej i Gazety Prawnej, ekspert podatkowy w mediach (m.in. TVN CNBC) oraz licznych portali branżowych, doświadczony wykładowca szkoleń z zakresu prawa podatkowego.
Opinie
Nie ma jeszcze żadnych opinii.