Skip links

Reklama i reprezentacja na gruncie CIT,PIT i VAT oraz najnowsza ulga na wydatki marketingowe (odliczenie do 1 mln zł)

290.00 netto

Wyczyść
SKU: 20231020 Kategoria: Tag:

Szczegóły

Reklama na Facebooku czy wkładka do gazety, szkolenie produktowe czy udział w konferencji, pozycjonowanie w sieci czy konto na Linkedin, a może tradycyjna reklama w lokalnej telewizji i gadżety z logo naszej firmy? A może obiad z kontrahentem lub konkurs bądź akcja premiowa z nagrodami? Metod promocji jest tysiące – ale którego byśmy nie wybrali – trzeba będzie ustalić, jakie skutki powoduje taki wydatek na gruncie CIT, PIT i VAT. Ponadto wydatki te trzeba dobrze udokumentować i uzasadnić? Jak zrobić to skutecznie i gdzie kryją się ryzyka podatkowe – o tym wszystkim powiemy sobie na setkach praktycznych przykładów adresowanych  do małych i dużych firm.

  1. Ulga na wydatki służące zwiększeniu przychodu ze sprzedaży produktów – 1 milion zł odliczany dodatkowo od dochodu z tytułu wydatków na reklamę.
    • Udział w targach, delegacje, wyżywienie
    • Reklama w mediach, eventy, konferencje, ulotki broszury,
    • Koszty pracowników przygotowujących ofertę dla klientów
    • Koszty budowy strony internetowej, jej aktualizacja, zdjęcia, usługi zewnętrzne
  2. Ulga na wspieranie sportu i kultury – odliczenie 50 % wydatków.
    • Jak bezpiecznie skorzystać z ulgi na sport?
    • Sponsoring właściwy czy darowizna?
    • Obowiązki dokumentacyjne
    • Współpraca z instytucjami kultury
  3. Reklama i reprezentacja a koszty uzyskania przychodów – dlaczego ten temat zawsze budzi emocje?
  4. Jak rozróżnić reklamę od reprezentacji dla celów podatkowych?
  5. 3 skutki podatkowe kompleksowo (w VAT, CIT, PIT)
  6. Korzystne stanowisko MF w sprawie posiłków z kontrahentami – jak zastosować je w praktyce?
  7. Wydatki na reklamę (np. prasa, radio, TV, internet, Facebook, Google, Instagram, Linkedin, serwisy społecznościowe, eventy, pikniki, dni otwarte, marketing wiralowy, Youtube, influencerzy, celebryci itp.) – w jaki sposób dokumentować te wydatki dla celów kosztowych?
  8. Gadżety reklamowe dla kontrahentów (np. pendrivy, kaledarze, długopisy, kubki, ale też droższe „ryzykowne” upominki) – skutki podatkowe przekazania.
  9. Konferencje i szkolenia produktowe, w tym połączone z wycieczkami – jak bezpiecznie je udokumentować?
  10. Organizowanie imprez artystycznych i sportowo rekreacyjnych dla kontrahentów.
  11. Udział w targach i konferencjach itp. – zasady rozliczeń podatkowych.
  12. Jubileusze i pikniki firmowe oraz imprezy integracyjne – wszystkie skutki podatkowe.
  13. Sponsoring w działalności przedsiębiorstwa (sport, działalność charytatywna, darowizny)
  14. Konkursy z nagrodami – jakie obowiązki ciążą na organizatorze (przykłady regulaminów konkursów, obowiązki płatnika, opodatkowanie nagród)
  15. Istota regulaminu sprzedaży premiowej – jak go napisać, by podatkowo było bezpiecznie?
  16. Nieodpłatne świadczenia na rzecz kontrahentów a ryzyko reprezentacji.
  17. Reklama w internecie a podatek u źródła (WHT) – jakie certyfikaty rezydencji potrzebujemy od firm Facebook, Google, Linkedin, Microsoft i nasze ewentualne obowiązki (CIT-10Z, IFT-2R)
  18. Dokumentowanie wydatków na reklamę – rola podkładek, zdjęć, PDF-ów.

Dodatkowe informacje

Termin szkolenia

20 października 2023 (godz: 09:00 – 13:45)

Prowadzący

LECH JANICKI – prawnik, absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego.

Od 12 lat zajmuje się problematyką podatkową i prawną. Specjalizuje się w zagadnieniach z zakresu ogólnego prawa podatkowego oraz podatków bezpośrednich. Autor i współautor publikacji oraz komentarzy z zakresu prawa podatkowego oraz prawa pracy na łamach m.in. Rzeczpospolitej i Gazety Prawnej, ekspert podatkowy w mediach (m.in. TVN CNBC) oraz licznych portali branżowych, doświadczony wykładowca szkoleń z zakresu prawa podatkowego.

 

Opinie

Nie ma jeszcze żadnych opinii.

Napisz pierwszą opinię dla: “Reklama i reprezentacja na gruncie CIT,PIT i VAT oraz najnowsza ulga na wydatki marketingowe (odliczenie do 1 mln zł)”

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Imię i nazwisko *

Twoja opinia *