Skip links

Reklama i reprezentacja bez tajemnic – czyli kompleksowo o skutkach podatkowych (CIT, PIT, VAT) wszystkich działań służących promocji naszej firmy

240.00 netto

Wyczyść
SKU: 20210505 Kategoria: Prowadzący:

Szczegóły

Reklama na Fecebooku czy wkładka do gazety, szkolenie produktowe czy udział w konferencji, pozycjonowanie w sieci czy konto na Linkedin, a może tradycyjna reklama w lokalnej telewizji i gadżety z logo naszej firmy? A może obiad z kontrahentem lub konkurs bądź akcja premiowa z nagrodami? Metod promocji jest tysiące – ale którego byśmy nie wybrali – trzeba będzie ustalić, jakie skutki powoduje taki wydatek na gruncie CIT, PIT i VAT. Ponadto wydatki te trzeba dobrze udokumentować i uzasadnić? Jak zrobić to skutecznie i gdzie kryją się ryzyka podatkowe – o tym wszystkim powiemy sobie na setkach praktycznych przykładów adresowanych do małych i dużych firm.

  1. Reklama i reprezentacja a koszty uzyskania przychodów – dlaczego ten temat zawsze budzi emocje?
  2. Jak rozróżnić reklamę od reprezentacji dla celów podatkowych?
  3. 3 skutki podatkowe kompleksowo (w VAT, CIT, PIT)
  4. Korzystne stanowisko MF w sprawie posiłków z kontrahentami – jak zastosować je w praktyce?
  5. Wydatki na reklamę (np. prasa, radio, TV, internet, Facebook, Google, Instagram, Linkedin, serwisy społecznościowe, eventy, pikniki, dni otwarte, marketing wiralowy, Youtube, influencerzy, celebryci itp.) – w jaki sposób dokumentować te wydatki dla celów kosztowych?
  6. Gadżety reklamowe dla kontrahentów (np. pendrivy, kaledarze, długopisy, kubki, ale też droższe „ryzykowne” upominki) – skutki podatkowe przekazania.
  7. Konferencje i szkolenia produktowe, w tym połączone z wycieczkami – jak bezpiecznie je udokumentować?
  8. Organizowanie imprez artystycznych i sportowo rekreacyjnych dla kontrahentów.
  9. Udział w targach i konferencjach itp. – zasady rozliczeń podatkowych.
  10. Jubileusze i pikniki firmowe oraz imprezy integracyjne – wszystkie skutki podatkowe.
  11. Sponsoring w działalności przedsiębiorstwa (sport, działalność charytatywna, darowizny)
  12. Konkursy z nagrodami – jakie obowiązki ciążą na organizatorze (przykłady regulaminów konkursów, obowiązki płatnika, opodatkowanie nagród)
  13. Istota regulaminu sprzedaży premiowej – jak go napisać, by podatkowo było bezpiecznie?
  14. Nieodpłatne świadczenia na rzecz kontrahentów a ryzyko reprezentacji.
  15. Reklama w internecie a podatek u źródła (WHT) – jakie certyfikaty rezydencji potrzebujemy od firm Facebook, Google, Linkedin, Microsoft i nasze ewentualne obowiązki (CIT-10Z, IFT-2R)
  16. Reklama i reprezentacja w dobie pandemii Covid-19 – nowe trendy, nowe problemy podatkowe.

Prowadzący

LECH JANICKI – prawnik, absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego.

Od 12 lat zajmuje się problematyką podatkową i prawną. Specjalizuje się w zagadnieniach z zakresu ogólnego prawa podatkowego oraz podatków bezpośrednich. Autor i współautor publikacji oraz komentarzy z zakresu prawa podatkowego oraz prawa pracy na łamach m.in. Rzeczpospolitej i Gazety Prawnej, ekspert podatkowy w mediach (m.in. TVN CNBC) oraz licznych portali branżowych, doświadczony wykładowca szkoleń z zakresu prawa podatkowego.

 

Opinie

Nie ma jeszcze opinii.

Dodaj pierwszą opinię “Reklama i reprezentacja bez tajemnic – czyli kompleksowo o skutkach podatkowych (CIT, PIT, VAT) wszystkich działań służących promocji naszej firmy”

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Name *

Opinie *